lørdag den 29. oktober 2011

Flødeskumskager / Gåsebryster



Jeg laver ret tit gåsebryster til familien og vennerne. De er ret velsete hvor jeg end laver dem til.
Jeg laver to lagkagebunde der ligges sammen med hindbærmarmelade. Når de ligges sammen skal den side der vender ned mod bagepapiret skal være op mod en selv. Jeg laver af to bradepander, som jeg skære på den lange led i tre stykker. Af den opskrift bliver der ca. 21 styk.
Efter at bundne er lagt sammen sprøjtes der kagecrem så den ligger i to tykke "pølser" og en oven på de to første. Derefter sprøjtes der letpisket flødeskum i tykke "pølser" rundt om kagecremen. Tag en spartel og glat forsigtigt flødeskummen så den er pæn glat.
Rul marcipan ud så den kan passes hen over. Når de skal skæres så tag en god tynd brødkniv og skær forsigtigt så den lige går gennem marcipanen og tryk kniven ned og forsigtigt trækkes kniven ud og tør kniven af.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar