søndag den 13. januar 2013

Brombær muffins og lidt opdate....

Så er jeg kommet i gang igen efter jul og nytår. Jeg har tilladt mig at holde fri for eksamenslæsning i dag. Jeg kunne ikke lige rumme mere neurologi for denne uge, hvor jeg også har været på seminar. Det tager en del på en da jeg ikke er i skole hver dag, men kun hver 3. uge da jeg har valgt at læse som e-læring. Dette kan jeg så godt anbefale.

Jeg har næsten ikke fået hæklet i det sidste lange stykke tid, men jeg er gået igang med dette tørklæde fra Drops. Jeg kan bare ikke rigtig tage mig sammen til at lave det færdigt.



Jeg har så brugt min dag på at bage muffins. Jeg lavede banan muffins til min kærestes arbejde og så har jeg ellers bagt til flyttefolkene der skal hjælpe min farfar med at flytte. Jeg nåede at bage: mini sukkerfri chokolade cup cakes, cola cup cakes og brumbær muffins.

Cola cup cakes. Jeg har ikke givet dem topping endnu.
Du kan finde opskriften på cola cup cakes her. Jeg kan varmt anbefale dem, men jeg vil så komme nogle nødder i næste gang jeg skal lave dem.

Du kan finde opskriften på de sukkerfri chokolade cup cakes her. De er også virkelig gode.

Jeg har så selv komponeret brombær muffins. De er lidt surlige når man tygger i et bær, men ellers er de dejlig søde. Jeg kan rigtig godt lide et sammenspil af surt og sødt.

Ingredienser:
  • 500 g brombær
  • 100 g flormelis
  • 250 g smør
  • 1 dl mælk
  • 250 g sukker
  • 250 g mel
  • 4 æg
  • 1 tsk. salt
  • 1 tsk. vanille
  • 2 tsk. bagepulver
  • 100 g groft hakkede mandler

  • Fremgangsmåde:
    Gør forme klar. Kom brombær og flormelis i en skål.
    Smelt smørret og rør mælken i. Bland mel, sukker, salt, vanille og bagepulver i en skål. Hæld væsken i lidt ad gangen og pisk æggene i et ad gangen. Pisk dejen til den er helt jævn og glat. Bland mandler og brombær i og hæld dejen i forme. Bages i 15-20 min ved 200 grader.

    Velbekommen!!!



    Ingen kommentarer:

    Send en kommentar