søndag den 10. marts 2013

3. uge er gået....

Jeg har været lidt mere rundt i Torshavn i denne uge. Jeg var en tur ude på Tingans som er de røde bygninger med græs på taget. Det er det gamle lavting (som "borgen" der hjemme) og den gamle bydel. Det er så smukt at gå inde i mellem de gamle huse.
 
 


 
Jeg var på tur i går til Nólsoy i sne og STORM, men det var hele turen vær. Det er den ø jeg kan se over på fra mit værelse.



 
Ja ja man kan også pløje her oppe, men ikke så store arialer som der hjemme.  

 
Det var rigtigt koldt og frøs som en lille hund.

 
Dette er den eneste by på øen. Den er ikke så stor men hyggelig.



 
 
Jeg har også haft en dejlig uge i praktikken og jeg har lært at her oppe på Færøerne ELSKER man kager med slik i. Jeg har smagt to forskellige kager i denne uge. En med crispi bund og en mint chokoladebar på toppen mmhh den var god. Den anden jeg smagte var marengs med Bingokugler i. Det er noget islandsk slik hvor det er en hård lakridskaramel der er overtrykket med mørk chokolade. De smager super godt og jeg skal også prøve at lave dem her i det lille køkken på den gang jeg bor på for synes de andre der bor her også skal smage dem. Hvis du selv vil prøve er der en dansk opskrift her.
 
Ja så har mine dejlige forældre fortalt at de kommer her op i påsken. Det glæder jeg mig rigtigt meget til da jeg savner familien og ikke mist min kæreste, men han kommer ikke så ham får jeg at se om 6 uger :-) Jeg har planer om at vi skal leje en bil og kører rundt og se noget i de dage de er her oppe. Jeg har fri i påsken så det skal rigtig nydes.
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar