torsdag den 4. april 2013

1. påskedag...

Jeg har ikke lige fået skrevet så meget, men her er lidt fra en dejlig tur 1. påskedag, hvor vi var i Viðareiði, som jeg har skrevet om før, Klaksvík som er den anden største by her oppe på Færøerne, Fuglafjørður som ligger gemt væk imellem to øer og Toftir hvor man kan se over på Torshavn.
 
Der var rigtigt godt vejr igen så det var dejligt at køre rundt.
 
 
I Viðareiði kørte vi ned til et bådsted. Prøv at se hvordan klippen er med hul. Det var ikke et stykke der kun lå, men en del af et fjeld.
 
 
Viðareiði ligger op af den tredje højeste fjeld på Færøerne og det kan lige ses lidt af det her.
 
 
For at komme til Viðareiði skal man køre i gennem tunneller der er et sporet. Der er det ret godt at vide at den som har vigepligten skal holde ind og slukke lyset ellers så køre den der komme i mod en ikke. Det står ingen steder, men er en uskreven regel her oppe.  
 
 
Min kære mor ville gerne have et billede af mig, men jeg har lige lidt hurtigere. Den lille Kia hun står op af tjente os godt i fem dage.
 
 
Da det var frokosttid holdte vi ind i Klaksvík på havnen og nyd vores med til denne udsigt.
 
 
Vi tog en tur til Fuglafjørður og på vej der ud så vi en ret stor gård. Her oppe plejer man ikke, men gør markerne klar ved at grave dem i stedet for. Det er også nogle ret små marker forhold til dem der er i Danmark.
 
 
Fuglafjørður havn.
 
 
Tja sådan kan man også tage på camping. Der var ca. 45 vogne af sted på et påske træf, men ikke på en campingplads, men på en havn.
 

 
Vi sluttede en dejlig dag af med at tage ud og spise fint sammen med tre af dem jeg bor på gang sammen med. Vi fik en rigtig god lammeskanke. 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar