torsdag den 4. april 2013

2. påskedag en dejlig sejltur fra Vestmanna

Den sidste hele dag mine forældre var her tog vi op til Tinganes i Torshavn og videre ud til Kirkjubøur og sluttede med at sejle en tur ud fra Vestmanna og se på fugle og køn natur. VI sejlede meget tæt på klipperne og ind i mellem dem. Vi vente næsten helt oppe ved Saksun.


Udsigten fra mine forældres hotelværelse en tidlig morgen....

 
Oppe på Tinganes fik jeg taget dette billede af Færøernes flag.


Tja, jeg plejer ikke at tage så mange billeder som jeg gør her oppe, så nu er det hver gang der bliver taget et billede af mig så står jeg med mit kamera.

 
Kirkjubøur, den nye og gamle kirke. 
 
 
Den lille Koltur, ser ikke ud til at der bor nogle på, men det gør der. Mener at der bor to familier på den.
 
 
Resten af billederne er fra vores sejltur undtagen det sidste som er her fra Torshavn. På dette billede står der et får og græsser et ret sjovt sted hvis der er nogle som spørg mig.
 
 
Hmm hvordan kommer man ned til dette fårehus
 
 
En sule.
 
 
 
 
Denne klippe hedder elefantklippen da den skal ligne en elefant. Her ungler lunter og før i tiden hvor man fangede lunter kravlede de lokale op på hver side og fangede dem. Jeg kan kun sige at det er ret utroligt at tænke på hvad de har gjort for at få mad.
 
 
Det ligner at der er en sur mand på denne klippe
 
 
Man skal have hjelm på når de sejler tæt på klipperne så min far så så pæn ud med den gule hjelm så jeg måtte tage et billede af ham.
 
 
Her vente vi og inde i den bugt ligger Saksun.
 
 
Vi sejlede ind i gennem det hul der er i klippen. Det ser så lille ud på billedet, men er ret så stort når man er tæt på.
 
 
På vej tilbage til Vestmanna sejlede de ret hurtigt og min far måtte holde godt fast og fik også "lidt" vand....
 
 
Denne by kan man ikke kører til, men kun gå til. Der bor ikke nogle mere og har ikke gjort det siden 60'erne. I dag er det sommerhuse.
 
 
Nólsoy ved aftentid...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar