lørdag den 20. april 2013

Den sidste uge på Færøerne....

Jeg har haft en del at se til her den sidste uge her oppe. Søndag var jeg uge og gå sammen med to andre fra gangen ved en sø på Vágar. Den hedder Leitisvatn og søens bund er under havoverfladen, men den ser ud til at ligge over havoverfladen. Der er kun et "tyndt" stykke klippe der er i mellem hav og sø. Der var rigtigt flot.
I tirsdags var jeg til eksamen og bestod så jeg har virkelig slappet af de sidste dag. Jeg gik ned og lejede en bil samme dag og så kørte mig og min nabo til Vágar for at komme ud til Gásadalur som er den seneste bygd der er blevet forbundet til med vej i 2006 ellers så har man kun kunne gå over et fjeld eller sejle der til hvor det ikke var nemt at ligge til. Vi gik ned til "havnen" og så over på et kønt vandfald og grotte og så så vi lidt på krystaller. De var over det hele og rigtig flotte. Trappen var ikke så sjov at gå på, men det var det vær.
I går var så min sidste dag i praktik, det vil sige at jeg er halvvejs i min uddannelse nu. Det er dejligt at tænke på. Jeg sluttede af med at gå gave fra de fire ergoterapeuter og en personligt fra min vejleder. Jeg fik en glas halskæde lavet af en lokal kunstner fra Havn som forestiller en engel og et par øjestikker lavet af lakseskind. Jeg viste ikke hvad jeg skulle sige. Jeg blev så glad og rørt. I går aftes var jeg så ude og spise sammen med de andre fra gangen. Rigtigt hyggeligt og en dejlig måde at sige på gensyn på.
Jeg er så kommet der til nu at jeg har pakket alt og afleveret nøglen så nu venter jeg kun på den taxa der skal køre mig til lufthavnen. Jeg lander kl. 18 i Kastrup i dag og jeg glæder mig rigtigt meget til at se alle igen og ikke mindst at komme ud og se på hvalpe.

 
 Leitisvatn. Tja der er meget natur på Færøerne, men også lidt bask når man går et kønt sted og så ser man lige et fårekarnia ligge i vandet.
 

Leitisvatn, Vi gik ud til havet.

 
Leitisvatn, denne klippe kastede man tralle ud fra i gamle dage.
 
 
Leitisvatn, Søen og havet.


 
Leitisvatn, Tja det var så der vi klatrede ned fra for at komme ned til søen igen.


På vej ud til Gásadalur stoppede vi i en lille bygdt og kunne ikke lade være med at tage dette billed af alle stærene.
 
 
Pia sidder og nyder udsigten til vandfaldet og grotten i Gásadalur

 
Tja det er med denne man har fået ting op til Gásadalur fra havnen.


Vandfald og grotte i Gásadalur
 
 
Denne trappe var ikke så rar at gå ned eller op af til haven i Gásadalur

 
Men da man kom ned og så krystaller som denne var det det hele vær.


 
Trappen set fra oven.

 
Så er der kommet små lam i Havn



Ingen kommentarer:

Send en kommentar